Změna značky, mluvit jiným jazykem…

Když jsme tvořili první značku, byli jsme ucha a nerespektovali nějaké základy tvorby značky. Prostě klasický malí podnikatelé. Proto jsme několikrát měnili a vylepšovali logo, neuměli jsme se propagovat na sociálních sítích. Ty jsme brali jen jako pomyslné portfolio, na které odkážeme zákazníka. Vůbec jsme netušili, jaká alchymie se za tím skrývá.

Jenže já nedělám jen kovařinu. Potřebuju větší vybití. Střídat materiály, techniky,…

twitch.foto
Kreanatura – umělecké kovářství – základy tvorby
www.kreanatura.cz

“Nemůžeš mít na stánku od každého něco!”


Radí mi můj tatínek podnikatel. Ale já věřím, že je všechno jinak a naše tvoření se dá skloubit. Jsou přece e-hopy zaměřené na zboží s lesní tématikou a jsou tam produkty od triček přes hračky po lesní parfém.

A pak mi moje smýšlení potvrdí kamarádka, se kterou jsem se radila o sítích:
“Vzpomeň si na značky v obchodních řetězcích. Zara, Next, HM… Prodávají nejen
oblečení, ale i kabelky, spodní prádlo, klobouky, šperky a taky to jde dohromady.”

Inspirujeme se přírodou a ať už to bude socha, obraz, lampa, nebo omalovánka, bude to mít stejnou esenci. Tu naši.


Začala jsem studovat, jak funguje marketing.
Dala jsem do kupy pár bodů, které můžou pomoct dalším tvůrcům v budování svojí značky. Proč tohle můžu udělat? Protože podnikáme od roku 2015 a udělali jsme za tu dobu spoustu chyb. A chyby jsou skvělé, protože se díky nim mnohem lépe učíme. Bereme si ponaučení a pořád se to snažíme posouvat. Proto jsme přišli s pár typy pro začátečníky, kteří se třeba momentálně topí v tom, co dřív.

10 typů Jak začít budovat svoji značku:

  1. Zkoukněte konkurenci, zmapujte trh a vytvořte produkt se skvělou konkurenční výhodou.
  2. Vše si propočítejte (režie dílny, nebo prostoru, kde tvoříme, vaše hodinové ocenění, čas strávený propagací na sítích, zaplacení spolupracovníků, jako je fotograf).
  3. Rozmyslete si, jakou esenci vaše značka bude mít, co reprezentuje a co má vyjadřovat. Nejlépe oslovte brand specialistu, který vám vytvoří logo, barevnou paletu a nabídne fonty. (Ano, opravdu, i takové detaily ovlivňují náš mozek a nutí nás zboží koupit.)
  4. Podle svého zaměření začněte tvořit obsah na sítích, kde je vaše cílová skupina a potencionální zákazníci. (Přece nebudete na Tik-toku prodávat stařecké hole, nebo zubní protézy.)
  5. Oslovte fotografa, který vám nafotí zboží, nebo kamaráda, který vás natočí při práci. Video letí!
  6. Zaměřte se na texty, které píšete do příspěvků. Oslovte copywritera, nebo zkoušejte co na vaše zákazníky platí. Dlouhé dojemné příběhy? Nebo stručné praktické texty?
  7. PROPOJTE SE! Šijete? Najděte někoho kdo dělá autorské látky a vaše zboží bude pecka. Oslovte influencery a domluvte se na spolupráci. Využijte i těch nejbláznivějších nápadů.
  8. Analyzujte. Jak mluví vaši zákazníci? Kdy tráví čas na sítích? Kam chodí? To všechno vám pomůže.
  9. Propagujte se. Máte už co ukázat? Zaplaťte si reklamu na FB nebo IG. Udělejte si web svépomocí, nebo si zaplaťte odborníka.
  10. Nebojte se. Ať už se jedná o natáčení videí, rozhovorů do podcastů, rozhovorů do časopisů, psaní textů – vždycky se s tím dá něco dělat a stačí jít po malých krůčcích. Každému nevyhovuje stejné tempo ani forma prezentace.

Začnete taky mluvit jiným jazykem. Feed, SEO, cílovka, brand, copywriter, analýza, meta tag,
landing page, raid, pluginy,…
Vítejte v podnikatelském světě postaveném vzhůru nohama. Zní to strašidelně, obzvlášť pokud jste takoví mimoňi jako my, kteří objevili Istagram chvíli po začátku jeho konce a ještě nedávno ťukali sms na tlačítkovém telefonu a byli jsme spokojení. Jenže někdy to dává smysl až když to zkusíte a až když si vyberete jakou cestou půjdete. Možností je spousta.

Být na kameře pro nás bylo totální sci-fi a teď jedeme on-line.

Když tohle překonáte, pojede to jak po másle. Budete budovat komunitu, přinese Vám to ty správné zákazníky. Jasně, přijde spousta zádrhelů i tak, ale taky přijdou příležitosti a radost.

Hodně štěstí a doufám, že Vám to něco dalo. 🙂